Başkan'dan

“Amacımız UNICERA’yı Alanındaki Bir Numaralı Fuar Haline Getirmek.”

01 Kasım 2021

Sektörümüzün sabırsızlıkla beklediği UNICERA Fuarımız için artık geri sayıma başladık. Bu sene 02-06 Kasım 2021 tarihleri arasında CNR Expo İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleşecek fuarımız için çok uzun zamandır hummalı bir çalışma yürütüyoruz. Dünyada değişmekte olan ekonomik dengeleri, yeni pazar arayışlarını lehimize çevirebilmemiz ve sektörümüzü uluslararası arenada öne çıkarabilmemiz için UNICERA bulunmaz bir platform. 20 aylık aranın ardından tekrar sektörü bir araya getireceğimiz ve fuar havasını teneffüs edebileceğimiz için heyecanlı ve mutluyuz.

“Türkiye, Avrupa’nın 2. büyük üreticisi konumuna ulaştı.”
Türkiye, geçtiğimiz aylarda 500 milyon kurulu kapasiteyle seramik kaplama malzemeleri üretiminde İtalya’yı geride bırakarak Avrupa’nın 2. büyük üreticisi konumuna ulaştı. Seramik Sağlık Gereçleri alanında ise 20 milyon m2 kurulu alanda gerçekleştirdiğimiz yaklaşık 22 milyon adet üretimle, Avrupa’nın en büyük üreticisiyiz, bu da dünyadaki toplam üretimin %10’unun ülkemiz tarafından yapıldığının göstergesidir.

Sektörde yerli ham madde kullanımının %95 olduğu gerçeğinden yola çıkarak, katma değeri bu denli yüksek bir sektörün kat ettiği ilerlemenin getirileri aşikardır. İthal girdi oranının düşük olması nedeniyle seramik sektörünün devlet politikalarıyla da desteklenmesi gerekir, ülkeye döviz bırakma noktasında ithal girdinin kullanım azlığı önemli bir belirleyicidir.

“Ülkemiz, dünyanın önde gelen ihracatçı ülkelerinden biri olma özelliğini de korumaya devam ediyor.”
Ülkemiz her geçen yıl, ihracat yaptığı ülkelerdeki pazar payını artırarak ve yeni pazarlarla kalıcı ilişkiler kurarak dünyanın önde gelen ihracatçı ülkelerinden biri olma özelliğini de korumaya devam ediyor. Bugün geldiğimiz noktada; seramik kaplama malzemelerinde Avrupa’nın 3. büyük ihracatçısı, seramik sağlık gereçlerinde ise Avrupa’nın en büyük ihracatçısıyız.

Yıllardır adı seramikle özdeşleşen bir ülkeyi üretimde geride bırakmış olmamız çok önemli noktalara işaret ediyor. Covid-19 pandemisiyle dünyada birçok şey değişti, ülkelerin çalışma şekilleri, üretim kapasiteleri, alım tercihleri farklılaştı. Bu süreçte Türkiye, birçok yeni pazara ürün gönderme ve üretim kalitesini sergileme şansı buldu. Yani yaşanan kriz bizim için önemli bir fırsat doğurmuş oldu. Türk ürünlerinin kalitesini denemiş olan ülkelerle ihracat ilişkilerimizin uzun ömürlü olacağına inancımız tam. Sektörümüzün gücüne ve üretimdeki kalitesine dair hiçbir şüphemiz yok, tek ihtiyacımız markalaşma konusunda gelişme kat ederek ürünlerimize karşı algıyı olumlu yönde geliştirebilmek.

“Fuarcılık anlamında da Cersaie’i geride bırakabilmeliyiz”.
Şu anda üzerimize düşen en büyük görev, Türk seramiğinin marka gücünü pekiştirmek adına gerekli tanıtım çalışmalarını başarıyla sürdürmek ve ihracat kanadını güçlendirmek adına gerekli adımları atmak. UNICERA Fuarı, Türk markalarının güçlerini ve yeniliklerini sergileyebildikleri ve yeni pazarlarla ilişki kurabildikleri en önemli organizasyon. Bugün nasıl üretimde İtalya’yı geride bıraktıysak, fuarcılık anlamında da Cersaie’i geride bırakabilmeliyiz. Bizim fuarı düzenlerken, yabancı alıcı programlarını organize ederken aklımızdaki nihai hedef daima buydu, üretimdeki gücümüzü fuarcılıkta da göstermeli ve bugün Avrupa’nın ikinci büyük ihtisas fuarı olarak anılan UNICERA’yı alanında birinci yapabilmeliyiz. Bu hedefin çok uzağında olduğumuzu da düşünmüyorum, yıllar içerisinde sektörümüzün ve onunla bağlantılı olarak fuarımızın adım adım gösterdiği ilerleme umutlarımızı artırıyor. Fuarımız serüvenine 400 m2’lik bir alanda başlayıp bugünlere ulaşmayı başardı. Bugünden sonra ilerleyişimiz çok daha kolay olacaktır.

“Rüştünü ispat eden sektörümüz için artık her ülke bir hedef haline geldi.”
Bu yılki fuarımızda geçen sene pandemi nedeniyle ziyaretçi ağırlayamadığımız ülkeleri de hedefledik ve alım heyeti organizasyonlarımıza kattık. Geçmiş yıllarda ülkemizin hedeflediği pazarlar biraz daha kısıtlıydı ancak yaşanan son gelişmelerle rüştünü ispat eden sektörümüz için artık her ülke bir hedef haline geldi. Kaliteli üretimin yanında rekabet edilmesi zor bir fiyat politikamızla pazarın en güçlü oyuncusu olmamızın önünde hiçbir engel yok. Bizler fuarın düzenleyicilerinden biri olarak ihtiyaç duydukları her konuda katılımcılarımızın yanındayız.

Bütün katılımcı firmalarımıza başarılı bir fuar dönemi diliyorum, umarım herkes bu fuardan istediğini elde ederek ayrılabilir.

YAZI HAKKINDA YORUMLAR
TİMDER Kurucu Üyesidir.