03 Kasım 2022
Evet koca bir yılı devirdik ve UNICERA 2021’in üzerinden 1 yıl çabucak geçiverdi.
Şimdi tüm sektör hep beraber aynı heyecanı tekrar yaşıyoruz. Hazırlıklar son sürat devam ediyor. Farklı stant tasarımları, yeni ürünler, yeni dizaynlar hatta yepyeni firmalar podyumda yerini almak için gün sayıyor.
Bildiğiniz gibi UNICERA 2021 yaşanan Covid-19 dönemi nedeniyle neredeyse iki yıllık bir aradan sonra kapılarını tekrar açmış ve çok büyük bir ilgi ile karşılanmıştı. Sektörümüz bu fuar ile adeta üzerindeki ölü toprağını atmış ve yaşadığımız son birkaç aya kadar müthiş bir dönem geçirmiştir. UNICERA 2021’de ziyaretçi sayısı 112.698 olarak gerçekleşerek, bir önceki yılın iki katına ulaşmıştı. Yine ziyaretçilerin 130 farklı ülkeden katılım sağlamış olmaları fuarımız açısından büyük bir başarı olmuş ve uluslararası niteliğinin ve bilinirliğinin her geçen yıl daha da arttığını ortaya koymuştu. Yakın dönemden bir örnekleme yapmak gerekirse 26-29 Eylül 2022 tarihinde İtalya’da gerçekleştirilen Cersaie 2022 Fuarını 91.296 kişi ziyaret etmiştir. Bu durum da UNICERA’nın ne kadar önemli bir organizasyon olduğunun önemli bir kanıtıdır.
07-11 Kasım 2022 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleştirilecek bu yılki fuarımızın da oldukça yüksek sayıda ziyaretçi çekeceği öngörülmektedir. Nitekim tüm katılımcı firmalarımız da aynı fikirde olacaklar ki tüm stant yerleri çok kısa bir sürede talep almış ve fuar doluluk oranı neredeyse %100’e ulaşmıştır. Bu durumun hem fuar katılımcıları hem de ülke ekonomisi için olumlu geri dönüşlerini kısa sürede almayı umuyoruz.
Tüm katılımcılar artık hazırlıklarını neredeyse tamamladılar ve stant kurumları için geri sayım başladı. Hazırlık süreci ve ardından fuarın kendisi gerçekten tüm katılımcılar için çok meşakkatli bir süreç. Diğer birçok fuara nazaran, hazırlık aşaması çok ciddi bir çalışma isteyen, yine kurulum ve söküm işlemleri dikkate alındığında büyük bir çaba, aynı zamanda maliyet gerektiren bir organizasyon. Baktığınız zaman, firmalar neredeyse bir hafta için yeni bir mağaza tasarlayıp kuruyorlar ve bu bir haftanın sonunda o mağazayı ortadan kaldırıyorlar. Sanırım bu örnek harcanan emeğin daha net ve kolay anlaşılmasını sağlayacaktır.
Ve tabii ki bütün bu çabanın amacı; Türk seramiğini dünyaya tanıtmak, marka değerimizi sürekli daha üst çıtaya taşımak ve bunun doğal sonucu olarak satış miktarlarını arttırarak ekonomik fayda sağlamak. Bu şiar ve hedefle tüm katılımcı firmalarımız canla başla çalışarak UNICERA’da adeta bir görsel şölen yaratıyorlar. Sektörümüzde, kendince var olmaya çalışan bir paydaş olarak bu konuda emeği geçen herkese teşekkürü bir borç biliyorum.
Daha önceki yazılarımda da belirttiğim gibi; Covid dönemi birçok sektörün aksine, seramik sektörünü kötü etkilemek bir yana, ters bir etkiyle hareketlilik sağlamış, dünyada tedarik zinciri kesintileri ve nakliye krizi gibi sorunlara yol açmasıyla ülkemizin önünü açmıştır. Ancak görülüyor ki her güzel dönemin ne yazık bir sonu oluyor. Belki henüz tam olarak bu dönemin sonuna gelmemiş olsak da son dönemde yaşanan üretim maliyetlerindeki artışlar, yüksek enflasyon, global enerji krizi ve oluşan belirsizlik, yine dünyanın genelinde hissedilmeye başlayan enflasyon, pazarın daralmaya başlamasına sebep oldu. En büyük pazarımız olan Avrupa ülkeleri tüketim alışkanlıklarını gözden geçirerek birçok alanda tasarruf tedbirlerine yönelmeye başladı. Yine özellikle bu pazarda en büyük rakiplerimizden olan İspanyol üreticilere kendi devletlerinin sağladığı destekler de bizim üreticilerimizi dezavantajlı noktaya taşıdı. Yaşanan tüm bu gelişmeler yurt içinde ve yurt dışında pazarın daha da daralacağının işaretleri olarak kabul edilebilir. İşte tam da böyle bir dönemde, UNICERA adeta bir can suyu niteliği taşımaktadır. Tüm katılımcılarımız bu fuarı çok iyi değerlendirmeli, sürdürülebilir bir planlama yapmalı, oyunu doğru kurmalı ama aynı zamanda bunun bir takım oyunu olduğunu hatırlayarak ortak amacın Türk seramiğini hak ettiği noktaya taşımak ve değerinde satmak olduğunu akıllarından çıkarmamalıdır.
Geçen seneki fuarın ortaya koyduğu başarıyı dikkate alarak, kendimce bir totem yapmak niyetiyle yine UNICERA 2021 öncesi kaleme almış olduğum yazımdaki temennilerimi burada 2022 için de tekrarlamak istiyorum; “şimdiden heyecanını yaşadığımız UNICERA 2022’in; katılımın yüksekliği, geri dönüşlerinin verimliliği ve Türk seramiğinin tanıtımı açışından çok başarılı geçmesini umut eder, tüm sektör için hayırlı olmasını dilerim.”