26 Şubat 2018 Pazartesi
2017 yılını satışlarında yüzde %20’ye yakın bir büyüme ile kapatan yalıtım sektörünün öncü markası İzocam, 2018 ve sonrası için yol haritasını belirledi. 2018 yılında, dünyadaki trendleri hızla adapte ederek Ar-Ge’ye ağırlık verecek. Yalıtım sektörünün öncü markası İzocam, 2017 yılında gerçekleştirdiği organizasyondaki yeniden yapılanmanın ardından önümüzdeki dönem için yol haritasını ve hedeflerini belirledi. 2017 yılında toplam satışlarında geçen yıla oranla % 20’ye yakın bir oranda büyüme sağlayan İzocam, 2018 ve sonrasında GEBKİM üretim tesisinde kurduğu Ar-Ge üssü ile ürün gruplarını kapsayan çalışmalara ağırlık verecek ve cirosunda yeni ürünlerin payını yüzde 30’a yükseltecek.
2017’de %20’ye Yakın Bir Büyüme Gerçekleşti
8-10 Şubat 2018 tarihleri arasında Regnum Carya Golf & Spa Resort otelde 18. Uluslararası Bayi Toplantısı’nı gerçekleştiren İzocam Genel Direktörü Levent Gökçe, yaptığı konuşmada 2017 yılı satışlarındaki %20’ye yakın artışın yanında yılın son 3 çeyreğinde; bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %30’a yakın bir ciro artışı gerçekleştirdiklerini belirtti. Bu başarıdaki katkılarından dolayı bayilere teşekkür eden Gökçe şunları söyledi; Yeni organizasyon yapımız ve planlarımızla artık bu kalkışa hazırız. Başarının sürekliliği de son derece önemli, bunu da ancak inovasyona açık olursak gerçekleştirebiliriz. Yalıtım sektöründe yeni trendleri öngörebilmeli ve enerji tüketimi düşük binalar, multi konfor binalar gibi yeni eğilimlere ağırlık vermeliyiz”. Binalarda enerji verimliliğinin giderek daha fazla önem kazanmasının yanı sıra, kentsel dönüşümün de son zamanda yalıtım sektörü için önemli fırsatlar sunduğuna değinen Gökçe, “Ancak uzun vadede inanıyoruz ki, katma değeri yüksek ürün ve himzetler sunan renovasyon pazarı da sektörümüz için bir fırsat olarak karşımıza çıkacak” dedi.
Ar-Ge Yalıtım Sektörünün Geleceğini Belirleyecek
İzocam’ın önümüzdeki dönemde, çeviklik, girişimcilik, yenilikçilik ve müşteriye yakınlık olarazk sıralanan kurum değerlerinden güç alarak atılıma hazırlandığını belirten İzocam Genel Direktörü Levent Gökçe, konulara pazarlamadan yatırımlara bütün açılardan daha uzun vadeli bakmanın ve buna göre uzun vadeli planlamalar yapmanın önemine değinerek, Ar-Ge’nin sektörün geleceğini belirleyeceğini ifade etti. Gökçe şöyle konuştu; “Son yıllarda yeni ürünlerin ciromuz içindeki payı yüzde 15’di. Önümüzdeki iki – üç yıl içinde bu oranın %30’a yükselmesini hedefliyoruz. Bunu gerçekleştirebilecek teknolojik desteğe de sahibiz. GEBKİM üretim tesisimizde kurulması planlanan Ar-Ge üssümüzde farklı ürün gruplarını kapsayan çalışmalara ağırlık verecek, kendi Ar-Ge yapılanmamızı geliştirecek ve sektörün ihtiyaçlarına uygun çözümler sunacağız” dedi.
2018’de Öncelik Ar-Ge ve Uzun Vadeli Planlar
Gökçe; “Uzun vadede ana hedefimiz yalıtım sektöründeki lider pozisyonumuzu güçlendirmek. Üretim kapasitemizi ve ürün çeşitliğimizi piyasanın ve ülkenin ihtiyaçları doğrultusunda artırarak, ISO 500 içerisindeki mevcut konumumuzu ilerletmeyi hedefliyoruz. Yeni kapasite artırımları ve geliştirme yatırımlarımızla paydaşlarımız ve sektörümüz için katma değer yaratmaya devam edeceğiz. 5 sene içinde 100 milyon dolar tutarında yatırım yapmayı planlıyoruz” dedi.
2018 yılında ise en önemli hedeflerinin, çizilen yol haritası çerçevesinde uzun vadeli planlamalara ve Ar-Ge’ye ağırlık vermek, 2017 yılında satışta gerçekleşen büyümeyi karlılığa da odaklanarak sürdürmek, bayi ve satış kanallarını geliştirmek olduğunu ifade etti. “Toplam yalıtım pazarı içerisinde yüzde 20’nin üzerinde bir payımız var ve bu oranla pazar lideri olma konumumuzu güçlü bir şekilde sürdürmeye devam edeceğiz” şeklinde konuştu.