Çatışma Yönetimi ve Problem Çözme Teknikleri

TİMDER Akademi
Çatışma Yönetimi ve Problem Çözme Teknikleri
Başlangıç Tarihi ve Saati: 04 Ekim 2018 , Saat: 19:00
Bitiş Tarihi ve Saati: 04 Ekim 2018 , Saat: 22:00
Son Başvuru Tarihi: 04 Ekim 2018
Etkinlik Yeri: İstanbul Gayrettepe Dedeman Otel - Haritada Göster
Eğitmen: Dr. Öğr. Üyesi Gülbeniz Akduman

Çeşitli nedenlerle bir arada yaşayan bireylerin, grupların, organizasyonlar ve ülkeler arasında farklılıklarından dolayı problemlerin ve çatışmaların meydana gelmesi kaçınılmazdır. Bu eğitim ile problemlerin ve çatışmaların doğasını anlayacağız, problem ve çatışmaların sonucunda etkili ve doğru iletişim tekniklerini kullanarak dezavantajları avantaj durumuna geçireceğiz. Çatışma yönetimi; kurumlarda anlaşmazlık yaratan durumları ve kaynaklandığı nedenleri katılımcılara tanıtarak, bu tür çatışmaları en aza indirgemek, engelleri aşmak için sağlıklı çözüme ulaşmayı sağlayan yöntem ve becerileri kişilere kazandırmayı amaçlar. Bunun yanı sıra, katılımcıların karar verme ve problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi sayesinde, analitik iletişim kurulması ile sorunların uzlaşmacı bir zeminde çözülmesinin aktarımı hedeflenir. Karar sürecinin aşamaları ve problem çözme teknikleri, örnek vakalar üzerinde gerçekleştirilen çalışmalarla uygulamalı olarak aktarılır. İnsanlar gerek bireysel faaliyetlerinde gerekse organizasyonlardaki görevleri gereği, sürekli olarak kararlar vermek ve sorunları çözmek zorundadırlar. Problemler gerçek durumun koşulları istenen durumun koşullarından farklı olduğunda ortaya çıkar. Bazen, problemler beklenenin tersine yeni fırsatların yaratılmasına yardımcı olur. Bu durumlarda yönetici bir yandan problemi çözerken, diğer yandan fırsatları değerlendirmiş olur.

Eğitimin İçeriği

  • Çatışmanın Tanımı
  • Çatışma türleri
  • Çatışma modelleri
  • Çatışmanın sınırları
  • Çatışmaya yol açan nedenler
  • Çatışmanın sonuçları
  • Çatışmalarda ast-üst ilişkileri ve sorumlulukları
  • Çatışma ile başa çıkma yolları
  • Problem çözme yöntemleri
  • En etkin çözüm ve kararlar içinen uygun alternatifleri seçmek
  • Farklı çözüm ve öneri getirebilmek
  • Problemlere karşı duyarlılığı engelleyen düşünceler
  • Yönetsel karar verme
  • Yönetim faaliyeti ve karar verme
  • Yönetimde karar verme seviyeleri
  • Olası çözümlerin belirlenmesi
  • Çözümlerin analizi ve süreci
  • Sonuçların karşılaştırılması
  • Çözümün planlanması
  • Çözümün uygulanması

Kimler Katılabilir; Kurumlarında çatışma yönetimi, problem çözme ve karar verme konusunda kendini geliştirmek isteyen herkes ve ilgili konu kapsamında düşünüş biçiminin tüm ekip tarafından etkin kullanılması ile ilgili ihtiyaçları bulunan yöneticiler, insan kaynakları personeli, orta ve üst düzey yöneticiler

LCV

TİMDER

timder@timder.org.tr

0216 580 83 43

TİMDER Kurucu Üyesidir.